donderdag 4 november 2010

chocokoekjes



L. is in NY in M&M’s World geweest, echt over de top, maar ook weer zo grappig.
M&M’s per kleur, gieten maar, zoveel je wilt en glutenvrij.

Hij had deze koekjesstekers meegebracht:


Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, want het volgende koekje is lastig in vorm te houden, dus uitsteken durfde ik niet aan. Ze zijn erg lekker, ook erg zoet, maar ja.

chocokoekjes (15 stuks)
75 g meel, ik gebruikte rijstmeel
37,5 g koude boter
37,5 g rietsuiker
1 el cacaopoeder
1 el geraspte pure chocolade
2 el M&M’s met pinda

Doe alle ingrediënten in een kom en snijd de koude boter met 2 messen tot zo klein mogelijke blokjes. Wrijf dan met schone en koude vingers de boter er zo goed mogelijk door, zodat je een grofkorrelig deegje krijgt. Voeg dan 1-2 el koud water toe en kneed het deeg tot een samenhangende bal. Laat deze rusten in de koelkast, zeker ½ uur.

Ondertussen vermorzel je de M&M’s in een theedoek, met bijvoorbeeld een hamer of een stenen stamper van je vijzel.

Verwarm de oven voor op 180˚ C.

Rol het deeg zo goed en zo kwaad als het gaat uit tot een plak van ongeveer 3mm. Het is een beetje pielen, maar uiteindelijk lukt het wel, er vallen wat stukjes af, die plak je er gewoon weer aan. Dan strooi je de M&M’s erover en rol ze er zachtjes in.
Snijd dan het deeg in 15 rechthoekjes en breng ze met een spatel over op een bakplaat.
Bak ze in het midden van de oven in circa 10 minuten gaar.
Laat ze helemaal afkoelen zodat de chocola kan stollen en de koekjes wat steviger worden.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi,

Ik heb dit recept al vaak gemaakt, wel iets aangepast, maar vind de koekjes echt heerlijk! Heb het recept zoals ik het gebruik op mijn blog gezet: http://creeermetjehart.blogspot.nl/2013/07/chocoladekoekjes.html

boeddhamum zei

Hoi Lot,

altijd fijn om te horen dat recepten inspireren én smaken!
Leuk blog heb je,

groetjes, Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...