zaterdag 10 juli 2010

aardbeien met ricottaroom

Van aardbeien krijg ik nooit genoeg, ze zijn nu zo zoet door alle warmte, dat ze niets of bijna niets nodig hebben. Een lekkere boterham, wat yoghurt, ijs of slagroom, wat munt, of balsamico, peper en basilicum.

En ze bevatten heel veel vitamine C!!

We boffen echt deze zomer, het is warm, het is loom, je kunt bijna niets doen. Na ja, dat probeer je dan toch. Ik heb de grote verbouwing achter de rug, dankzij mijn lief, de puber en mijn broer en mijzelf natuurlijk. Mijn huis heeft een complete transformatie ondergaan en dat doet me goed. Ik heb veel opgeruimd, schoongemaakt en vooral weggegooid. Heerlijk.
Net als dit toetje, heerlijk, zoet en simpel.


Aardbeien met ricottaroom

aardbeien, zoveel als je wilt, ontkroond en gewassen, heel of gehalveerd
mooi schaaltje

1 bakje biologische ricotta
sap van ½ citroen
honing, naar smaak

Maak eerst de ricottaroom door de ricotta los te roeren met het citroensap en te zoeten met de honing.

Schep dan de aardbeien in mooie schaaltjes en schep er een flinke lepel ricottaroom op. Klaar!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...