maandag 28 december 2009

Ready for bake-off!

Na alle kerstdagen ga ik vanavond even makkelijk doen. Even aarden en dat doe ik met een aardappelovenschotel; erbij eet ik knolselderijsalade met yoghurtdressing, walnoten en appel. Fris en fruitig.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik oliebollen ga bakken komende donderdag. U merkt het wel!


Aardappelen uit de oven

Voor 2 personen:

6 middelgrote aardappelen (of zoveel als je wilt)
1 grote teen knoflook
olijfolie
zout en peper
verse rozemarijn

Verwarm de oven voor op 200-220˚C.
Schil de aardappelen en snijd ze in grote brokken.
Meng ze in een ovenvaste schaal met peper en zout en ruim olijfolie. Snijd de knoflookteen in plakjes en verdeel over de aardappelen. Bestrooi met rozemarijn.
Zet ongeveer 45 – 60 minuten in de oven en schep af en toe om, zodat ze gelijkmatig bruinen en garen.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...